lördag, december 20, 2008

Stockholm




Stockholm stad ! Vanta, snart sa beger jag mig dit med mina ben hahah!!/Mindy

torsdag, december 18, 2008

Imagine This

Igar Kvall var jag ute med nagra fran jobbet och sog musikalen Imagine this. Mercedes hade lyckats fixa ett par jattebra platser langst fram sa vi sag varenda detalj pa artisterna.
Musikalen handlade om judarna under Hitlers tid. och hur de kunde finna hopp och karlek mitt i allt elande. Den var jattebra!!!Trots dalig kritik. Skadespelarna var jatteduktiga och det kandes verkligt ett par ganger pga att vi var sa nara. Bade Sumi och Mercedes grat och aven en av skadespelarna var nara pa graten da allt var over. sorglig men bra!/Isabel

Today

Jag o issa julhandlade idag hittade nagra fina klappar. antligen bockat av alla nu. under kvallen fick vi ovantat besok fran max och hans pappa paul som kom over med mina fina bilder som jag har vantat ivrigt pa, den basta klappen jag fatt pa lange. haha! /Em



onsdag, december 17, 2008

Lucia

God morgon, tankte skriva lite kort om gardagens lucia innan jag beger mig till jobbet.
Ja Lucia igar da har i london inte lika bra som i Sverige forstass, var pa en svensk bar i baker street ''svenska gatan'' sjong ca 3 latar, valdigt kort, vara engelska vanner undrade ju sa klart vad dom gjorde varfor dom e kladda sa osv, men skoj hade vi fick skratta lite =D
nu maste jag springa innan jag kommer forsent igen!!
puss o kram //Em

Jag o Panos

måndag, december 15, 2008

Mi Sota lillebror!!


Helgen som gatt!

Jims mamma Deidree och hans farmor



I helgen spenderade jag i Farnham.Jag hade varit sjuk dagarna innan och stannat hemma fran jobbet sa det var skont och komma ut pa landet och kurera mig...fast efter ett par dagar blev det nastan for tyst for mig sa det var anda ratt skont och komma hem till London igen.Schemat ar redan fullspackat och resten av veckan sitter jag inte still precis..imorgon ska vi dra pa luciafirande pa svenska kyrkan och pa onsdag och sondag ar vi bjudna pa middag.och lordag blir den dag da Kristina lamnar oss for sverige sa vi ska pa hennes stora fest!och emmellan det ska det hinnas med och kopa julklappar till alllihopa darhemma..glomde jag saga att jag jobbar ocksa alla dessa dagar!/Mindy


Wohoo vad stiliga vi ser ut!!

On the way home in the dark!!

//Mindy

söndag, december 14, 2008

ute med tjejerna fran jobbet!





i Fredags hade vi "x-mas" party med karen millen jobbet. firade i Bank pa en restaurang/club. At 3 ratters middag imiterade varandras betende pa jobbet specielt Inga som inte kan saga GRAZIA (magazinen) utan utalar det Grazshia haha jatte kul! slutade med galet dans. Tanka sig mina chefer ar ju galna utanfor jobbet!! hade jatte kul har inte dansat sa mycket pa lange.. xx //Em



lördag, december 13, 2008

Min ex's hund!



varldens sotase hund och hur frack ar inte bilden!!/Mindy

Min van Coquito!!

Sa snygg bild ..maste satta upp den har!! /Mindy

torsdag, december 11, 2008

onsdag, december 10, 2008

TopGear


Hej! Idag var jag, tillsammans med min kurs larare och en skolkamrat och sog sasongsavslutningen av tv programmet Top Gear spelas in. Studion lag ute i Guildford (ute pa landet) och det tog mig 2 timmar dit
men det var det vart, det var namligen riktigt kul Tom Jones och Jamiroquay var kvallens gaster och presentatorerna var riktigt duktiga. Det enda daliga var att det var kallt, och ingen dricka, vaska eller mat var tillatet dar inne. Och lilla jag som bara atit frukost tidigt pa morgonen var skithungrig och framforallt torstig. Och blev riktigt trott efter 6 timmars lang inspelning. Jag lyckades visserligen smuggla in en macka. Men den mosades i min ficka, sa jag kunde ej ata den.MEN forutom allt detta sa var det skitskoj!! /Isabel

tisdag, december 09, 2008

Dermal Anchors

Forst vill jag bara saga till min underbara mamma hemma i Goteborg snalla bli inte arg nar du ser detta..
puss puss!! =D //Emily


min plan fran borjan var att gora 3 dermal anchors i nacken, men tror jag vantar med det och gor en varje manad ist. (2till dvs)

Woho! jag ar sa himla glad!! Idag pa min lediga dag gick jag till selfridges for att skaffa mig titanium i nacken som jag har tankt pa lange. Nar jag stod i kon fragade jag peircinisten Emilie hur hela processen gar till. Hon sa da att forst sa skulle hon grava ett litet hal i nacken pa mig for att satta fast en slags krok och sedan skruva pa smycket. Forst fick jag en andra tanke angest! och bara ville smita darifran, men som sagt jag har ju tankt lange pa detta sa jag ville inte fega ur och istallet fa det gjort. Val inne i rummet, forsokte slappna av sa mycket som mojligt, men ajj det gjorde verkligen ont tog ca 1 min for hela processen nar jag skulle resa mig upp kande jag mig lite yr o svag att nastan allt blev svart men jag svimmade inte jag klarade mig galant! gick darifran jatte nojd och fortsatte sedan min shopping!!
Lite kort fakta om Dermal Anchors.
Dermal anchors gar inte lika djupt in i huden som peircings gor, den ar skonsammare, mindre risk for infektioner ock kompilkationer, man kan ha den permanent om man vill, peircingar vaxer ju ut ur huden sa smaningom.

/Em

Lussebullar!



God morgon at lussebulle och mjolk till frukost idag. Jag o Amanda bakade namligen Lussebullar igar som tog oss ca 4 timmar att gora 4 platar. Forsta platen blev branda och smakade inte sa mycket borde lagt lite mer socker o saffran, men det var gott anda, de 3 sista platen blev mycket battre stora och fina, men daremot sa gick brand larmet haha!! pinsamt undra vad grannarna tankte! Far ge dom finaste till vara vanner..


/Em

måndag, december 08, 2008

mys sondag!

Igar sondag akte jag o tjejerna till Baker street dar vi motte upp Kristina som vi inte satt pa lange. Vi gick till svenska affaren dar allt ar 100% svenskt kopte lite svenskt chocklad och saffran mm.. efter det tog jag och Ben en drink pa en jatte mysig bar i hoxton.. fick lite julkansla igar, jul musik pa morgonen, harligt vader inte for kallt, Ben har skaffat en sot liten julgran som behover prydnads, under hela dagen sag vi fram emot att baka saffransbullar som inte blev av utan ska baka nu ist tillsammans med Amanda som ropar desperat pa min hjalp! Ha!!
/Em

torsdag, december 04, 2008

En dag pa jobbet!


Ar nu hemma efter en lang dag pa jobbet..det borjade med att jag somnade pa bussen dit i morse och slutade med att jagt somnade pa bussen hem!!..sa trott var jag!!/Mindy

måndag, december 01, 2008

Hemmakvall hos oss med vara kara grannar!

Jag testar min nya kamera i blaljus..
Hemma hos mig med Jim och Panos och Neil som visst inte fick va med har hahah
Jag superglad!
Isabel och Panos

tisdag, november 25, 2008

Johanna !

Varan kara Johanna aker till Sverige imorgon och i fredags hade vi en leaving due for henne .
Det var en riktig helkvall med mat pa en viatnemese restaurang och sedan fullt os runt shoreditch.
Johanna ar varldens goaste tjej och vi korsade vara vagar langt innan hon borjade pa Paul smith..Vi hade visst traffats i kon pa flygplatsen i Stockholm for 2 ar sedan ..hon kom ihag oss och sedan en vecka senare sa sag hon oss pa Monki i goteborg..konstigt va?!
Det maste vara odet..vi ar menade for varandra hahaha..
Vi kommer sakna henne otroligt mycket!


Har borjar vi bli lite galna haha...